Varumärkesarbete och hemsida för privat vårdcentral

Den privata vårdcentralen Kattegattkliniken bytte namn i samband med flytt till nya kustnära lokaler 2016. M&CO fick förtroendet att bygga det nya varumärket. En ny grafisk profil togs fram inför invigning av de nya lokalerna. Grafiken har en färgskala med visuellt uttryck som anknyter till till just hav och kust.

Varumärkes- och kommunikationsarbete i uppdraget:

• Grafisk identitet – logotyp, typsnitt och bildmanér

• Ny hemsida och sökmotoroptimering

• Exponering genom skyltning av lokal och annonsering

• Informationsbrev till listade patienter och invånare i närområdet 

• Sökmotoroptimering för hög position i listning på Google

Sedan dess har verksamheten fortsatt att växa och med en personalstyrka på drygt 20. Behov av nya medarbetarfoton på hemsidan 2019 ledde till att vi i samarbete med duktig fotograf porträtterade samtlig personal som avspeglar den personliga andan i företaget.

Kattegattkliniken erbjuder idag dessutom vård online. För introduktionen publicerade vi guidande information på hemsidan med länkning till Kattegattklinikens digitala mottagning på Praktikertjänsts plattform.