NORDIC door – moderniserad hemsida

Halmstadsföretaget NORDIC door är idag en ledande leverantör av rullportar i Sverige. Portarna har dessutom exporterats till mer än 35 länder.

En moderniserad hemsida presenterar utökat produktprogram som ett avstamp för NORDIC doors fortsatta tillväxt. Tydligare navigation gör att besökare lättare hittar till rätt produkt. Utmärkande i grafiken är förnyade foton, även element för att lyfta fram kundtrygghet såsom ”Svensktillverkade rullportar”.

Vi på M&CO fick förtroendet att skapa den nya webbplatsen. Ett helhetsgrepp behövde tas i kommunikationen av NORDIC doors kvalitetssortiment. Ett uppdämt behov fanns att modernisera design, förnya bilder och ge större utrymme åt nya produkter som tagits in i sortimentet.

Vårt förslag till lösning hade fokus på nytt manér, stilrenare bilder och förnya navigation efter köparkategorier. Vi är stolta över resultatet! Vår roll har varit att driva produktionen, medverka till att målgruppsanpassa presentationen av produkter på sajten och ansvara för design, bildlösningar och text. Allt i nära samarbete med NORDIC door.

Den nya hemsidan är dynamisk som förenklar behov av uppdateringar och följer standarder idag för responsivitet, säkerhet och sökmotorvänlighet.

”Tiden är mogen för oss att ta ett nytt steg. Händelser på marknaden tror vi kommer att gynna efterfrågan på våra portar. Upplägget för modernisering av hemsidan är rätt väg att gå. Produktuppdelning efter köparkategorier förstärker våra möjligheter att nå helt nya kunder.” Ulf Håkansson, VD

I produktionen har vi haft gott samarbete med fotograf Magnus Andersson för en serie nytagna medarbetar- och referensmotiv och med DH Solutions för teknik.